Jan 13, 2010

Der Vorleser - 2









Dit is mijn tweede poging het boek "Der Vorleser" van Bernhard Schlink nieuw vorm te geven. *Alleen wie het boek kent mag hier verder lezen, anders weet je het eind*

Bijzonders belangrijk voor mij was door de vormen, de inhoud weer te geven. Zo heb ik voor twee verschillende manieren gekozen:
De eerste boekomslag met de cassette beschrijvt het eind van het verhaal waar de hoofdpersoon de cassettjes naar de gevangenis gestuurd krijgt. Daar leert ze ook schrijven zodat ik de titel van het boek zelf met mijn hand heb geschreven. Het is heel kindachtig en onzekker geschreven.


De tweede omslag en de binnenkanten zijn op elkaar afgestemd. Het boek is in drie delen opgesplitst. De cijfers op de omslag komen in het boek zelf op de randjes terug. Als je nu in het eerste deel bent is de eerste cijfer donkerder als die anderen twee. De cijfers herhalen ook het verhaal tussen de twee hoofdpersonen. Aan het begin zijn ze heel dicht bij elkaar, maar dan worden ze uit elkaar getrokken, om toch weer samen te vinden.

No comments:

Post a Comment